Het weekend is begonnen! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu Het weekend is begonnen! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu

Het weekend is begonnen!

Door: Marc en Gaby

Blijf op de hoogte en volg Marc en Gaby

12 September 2015 | Mexico, Mexico-stad

Zaterdag was onze eerste hele dag met Mariana! Eindelijk! :)

We zijn rond een uur of 11 opgestaan en moesten om half 12 klaar staan. Met een groep vrienden zijn we naar Xochimilco gereden, een plaatsje in Mexico City. In Xochimilco zijn we met een trajineras gaan varen. Trajineras zijn kleine vrolijke kleurrijke bootjes die door een man met een lange stok worden voortgeduwd. We waren in totaal met zijn 7e in het bootje. Marc, Gaby, Mariana, Katia, Marcial (Katia haar vriendje), Javier (een van Mariana´s beste vrienden) en Carol (een vriendin van Javier). Behalve Carol had ik iedereen de avond daarvoor al ontmoet in Condesa. Op de boot was er heel veel bier meegenomen. Drinken en eten mocht je namelijk zelf meenemen. Helaas voor mij lust ik geen bier, maar gelukkig was er voor mij appel cider meegenomen, wat ik dan wel weer erg lekker vind. We hebben tijdens het varen wat kaartspelletjes gedaan en gezellig gekletst met zijn allen.

De boottocht was 3 uur en na 3 uur waren we terug bij Xochimilco. Het was toen ongeveer 3 uur in de middag en dat is voor mensen in Mexico tijd om te gaan dineren. Wij kunnen er steeds nog niet echt aan wennen dat je tussen 3 en half 5 al aan het avond eten zit. Met zijn allen zijn we naar Enriques gereden, een restaurant waar zij heel vaak komen. We hebben weer een andere soort taco´s geprobeerd en heerlijk gegeten.

Na het restaurant zijn we terug naar Mariana´s huis gereden waar Javier naar huis ging om spullen voor vanavond op te halen, Carol naar huis ging omdat ze zich niet lekker voelde en verkouden was en Marc en Marcial gingen slapen omdat ze moe waren. Mariana, Katia en ik zijn toen beneden in de keuken gezellig gaan kletsen en een (drank) dobbelspel gedaan. Rond half 10 zijn we de jongens wakker gaan maken en kwam ook Javier weer terug. Vlakbij het huis van Mariana was een feestje van een jongen die zij kent waar we heel even langs zijn geweest voor een half uurtje. Daarna moesten we weer terug naar Mariana´s huis omdat we daar door een taxi werden opgehaald voor een feestje bij Javier (niet een van de beste vrienden van Mariana maar een andere Javier). Javier gaat volgende week naar Londen verhuizen en gaf daarom een afscheidsfeestje. Dat feestje was heel gaaf, want het was bij hem thuis en hij had een hele verdieping alleen maar voor feestje, met lichten, goede boxen en zelfs bar personeel! Rond 3 uur zijn we naar huis gegaan en heerlijk gaan slapen.

Toen was het alweer zondag en werd ik wakker met heel veel hoofdpijn en een spinnende maag. Gelukkig had Marc nergens last van dus die heeft mij de hele dag mogen ondersteunen. Met Mariana en Katia zijn wij naar de piramides van Teotihuacan geweest. Het was mogelijk om de pyramide te beklimmen maar door mijn kleine lichte kater kwam ik niet verder dan halverwege omdat de trappen erg stijl waren. De rest is wel naar de top geklommen en hebben veel foto´s voor mij gemaakt. In Teotihuacan zijn 2 piramides, de maan en de zon. De Zon kon je helemaal beklimmen, de maan was maar tot halverwege open. De maan heb ik dus wel geheel tot de top beklommen, wat ik al een hele prestatie vond. Na rondgekeken te hebben in Teotihuacan zijn we terug naar de auto gegaan want het was nog wel ongeveer 1,5 uur rijden terug naar de stad.

Op de terugweg zijn we eerst bij Katia´s huis gestopt voor het avondeten. Haar moeder (althans de kok van moeder) had voor ons taco´s met varkensvlees gemaakt omdat ze ons graag wilde ontmoeten. Daarnaast is Katia morgen jarig en was dit meteen een beetje haar verjaardagsdiner. Met uiteraard cake aan het einde. Rond half 9 zijn Marc, Mariana en ik terug naar huis gegaan omdat we alle 3 heel erg moe waren. Om 10 uur lagen we in bed nog even televisie te kijken, want er was NFL American Football op tv en dat vind Marc erg leuk om te zien, en om 11 uur zijn we gaan slapen.


Ps. Het wil niet echt lukken met het uploaden van de foto´s. Ik moet ook eerlijk bekennen dat de wi-fi in Mariana haar huis heel slecht is. Ik hoop dat het Wi-fi in Cancun vanaf woensdag wat beter is en het dan nogmaals proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc en Gaby

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 2940

Voorgaande reizen:

07 September 2015 - 25 September 2015

Mexico

Landen bezocht: