De reis naar Mexico - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu De reis naar Mexico - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu

De reis naar Mexico

Door: Marc en Gaby

Blijf op de hoogte en volg Marc en Gaby

07 September 2015 | Nederland, Amsterdam

Op maandag 07 september zijn Marc en ik naar Mexico gevlogen. Maar de stress begon uiteraard al de dag ervoor. Na te hebben ingepakt,  volle koffers (alleen al mijn toilet spullen die nog buiten de koffers lagen en niet meer pastten) bleken we beide zeker 5 kilo over het maximum gewicht te zitten. Dat werd weer herinpakken. Goed, na een aantal uurtjes zaten we allebei rond de 22.6, de max was 23 kg, dus perfect! Ook beide handbagage zat op ongeveer 7.8, de max was 8, de souvenirs worden nog een uitdaging!

Uiteindelijk na al het gestoei met de koffers lagen we om 01 uur te slapen. Zzzzzzzzz *beep beep beep* de wekker ging om 6 uur alweer. De laatste dingen gepakt en klaar om naar MEXICO te gaan!! Om 7 uur kwam taxi Mama ons ophalen om naar Schiphol te brengen. De weg was rustig en rond 8 u waren wij op Schiphol. Om half 9 was de bagage weggebracht, heeft mama ons uitgezwaaid en zijn we door de bodyscan geweest. Yes, we mochten verder!

Met het vliegtuig van Schiphol naar Frankfurt was maar 40 minuten dus daar waren we zo. Op Frankfurt was het even zoeken naar waar we heen moesten voor onze vervolg vlucht naar Mexico maar na wat gezoek kwamen we bij de goede gate. Uiteraard nog even snel een echte Duitse pretzel voor Gaby en een echte Duitse Hot dog voor Marc. Om ongeveer 13 uur begon het boarden. Een prima vlucht gehad waar we niet over mogen klagen. We hadden allemaal een eigen tv waar je keuze had uit wel meer dan 50 films. Wij hebben ons dus wel vermaakt tijdens onze vlucht. Alleen het eten was om te huilen, de eerste maaltijd was goulash, de tweede keer kregen we zuurkool met worstjes.

Na een vlucht van ongeveer 10.5 uur zijn we geland in Mexico City! De douane waren we redelijk snel door en onze bagage stond ook al op ons te wachten. Toen naar buiten, opzoek naar Mariana. Mariana zou ons ophalen van het vliegveld. Wij kwamen naar buiten en zij kwam er net aangerend, perfecte timing. De koffers pastte precies in de auto en toen dwars door de stad naar het huis van Mariana. Dit was ongeveer een uurtje rijden en inmiddels waren wij al bijna 20 uur wakker. Thuis de koffers even uitgeladen en ons opgefrist na de lange vlucht....