De derde dag in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu De derde dag in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu

De derde dag in Mexico

Blijf op de hoogte en volg Marc en Gaby

09 September 2015 | Mexico, Mexico-stad

We hadden met de moeder van Mariana afgesproken om in de ochtend om half 11 te vertrekken. We gingen eerst opweg naar het antropologie museum. Een van de bekendste en grootste museums in Mexico. De moeder van Mariana heeft ons daar afgezet en Marc en ik zijn samen het museum ingegaan. Het museum ging over de geschiedenis van Mexico en de verschillende culturen binnen Mexico. Het was erg indrukwekkend en mooi om allemaal te zien. Er stonden beelden van de Azteks en de Maya's.

We hadden met moeder afgesproken dat ze ons kwart voor 1 weer op zou halen. Daardoor hadden we helaas niet de tijd om het hele museum te bekijken en zijn we alleen naar de belangrijke delen geweest. Ook hebben we nog even rondgesnuffeld in het winkeltje en een paar kleine dingetjes gekocht.

Toen moeder ons weer heeft opgehaald zijn we naar een restaurant gereden waar we met Mariana hadden afgesproken om te gaan lunchen. We zijn naar een echt Mexicaans restaurant geweest waar ze gelukkig ook in het bezit waren van een Engelse kaart :). We hebben allerlei echte Mexicaanse gerechten geprobeerd. In Mexico eten ze heel veel met kaas, vooral gesmolten kaas, wat een straf is dat! En uiteraard hebben we bij het eten ook een heerlijke Margarita gedronken, het is tenslotte vakantie.

Om 3 uur moest Mariana weer terug zijn op haar werk en zijn wij doorgereden naar een paleis, die lag op een berg midden in een park in het midden van de stad. De wandeling door het park was echt prachtig! Je hebt totaal niet meer het idee dat je midden in een stad bent. Helaas was de laatste trein naar het kasteel/paleis net vertrokken en moesten we de berg naar boven beklimmen. Een goede work-out om het eten er weer af te sporten. Het kasteel/paleis was echt heel mooi, maar vooral het uitzicht over de stad was indrukwekkend.

Terug bij de auto had de moeder van Mariana bedacht om nog even langs en door Santa Fe te rijden. Santa Fe is een van de nieuwste wijken van Mexico City waar veel hotels zijn, een heel groot winkelcentrum en heel veel grote nieuwe gebouwen. Echter was het spitstijd in Mexico City en waren we op een gegeven moment verdwaald. We hebben ongeveer 2 uur rondgereden voor we in Santa Fe waren. Het was wel heel indrukwekkend om al die nieuwe gebouwen te zien en door de wijk heen te rijden.

Marc en ik hebben gedurende de dag een heleboel WAUW momenten. Mexico City is echt heel erg mooi en er is ook zo enorm veel te zien.

Na Santa Fe zijn we terug naar huis gegaan en hebben we met de ouders van Mariana nog een wijntje gedronken en lekker met Luca geknuffeld tot Mariana thuis kwam. Toen zijn we in de keuken nog een quesadila gaan eten en daarna lekker richting bed gegaan, zodat we weer uitgerust aan een nieuwe dag kunnen beginnen!

• 10 September 2015 - 19:17

Mama:

Jullie zien in die paar dagen al veel handig zo moeder gids die jullie overal heen brengt ik wacht vol spanning weer op een nieuw verhaal is leuk jullie zo te volgen xxxx