Onze eerste vrijdag in Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu Onze eerste vrijdag in Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu

Onze eerste vrijdag in Mexico City

Door: Marc en Gaby

Blijf op de hoogte en volg Marc en Gaby

11 September 2015 | Mexico, Mexico-stad

De ouders van Mariana hebben nog een tweede huis ongeveer een uur buiten de stad van Mexico. Aangezien haar ouders vandaag richting het tweede huis gingen was onze gids van de afgelopen week weg en moesten we het nu zelf doen.

De ouders van Mariana waren nog wel thuis toen wij weg gingen en hebben een taxi voor ons besteld naar het Auditoria. Het Auditoria kan je vergelijken met de Ziggo Dome in Nederland alleen dan een stukje kleiner. Vanaf daar hebben we de Turibus gepakt. De Turibus is een hop off hop on bus die je in veel grote steden hebt en echt voor toeristen. Je rijdt met een bus door de stad heen en kan op verschillende toeristische plaatsen in en uit stappen. De Turibus heeft verschillende lijnen die je kunt nemen maar vandaag hebben we de downtown lijn genomen. Deze bus reed door het centrum van Mexico City.

Het was lekker warm weer dus we konden boven in de bus zitten waardoor we ook nog eens heerlijk konden genieten van het zonnetje samen met een fris windje. Echter waren wij een beetje dom want wij waren onze zonnebrand vergeten, dus aan het einde van de dag zagen we er uit als 2 lieve kreeftjes. Met de bus zijn we als eerste gestopt bij monumento a la independencia, oftewel het monument van de onafhankelijkheid. De voornamelijkste reden dat wij hier zijn uitgestapt was omdat we enorm veel honger hadden en we daar een Subway zagen. Hier hebben we een heerlijk broodje gegeten en zijn daarna weer terug gegaan naar de plek voor de bus. Hier moesten we ongeveer 10 minuten wachten op de volgende bus en toen kon onze tour vervolgd worden.

De volgende halte waar wij er uit zijn gegaan was de halte van Glorieta de Colón. Hier ligt het Central Park van Mexico City. Dit is het oudste park van de stad en was erg mooi. Er waren heel veel fonteinen en Bellas Artes, onder andere een theater, wat een heel mooi gebouw is om te zien. Ook hebben we snel nog even de Burger King bezocht voor een plaspauze en wat drinken. Bij terugkomst bij de halte bleek dat we nog 20 minuten moesten wachten omdat we dus bus net hadden gemist. Toen hebben we besloten om naar de volgende halte te lopen aangezien dat ongeveer 10 minuten lopen was en we dan dwars door de winkelstraat van Mexico liepen.

Zócalo was de volgende halte en daar staat de oudste en grootste kathedraal van Mexico City. Uiteraard moesten we daar even naar binnen om hem te bekijken. Het was inderdaad een hele grote kathedraal. Het valt ons op dat hier in Mexico de beelden van bijvoorbeeld Jezus veel bloederiger worden weergegeven. Als je hier Jezus aan het kruis ziet hangen zie je de spijkers door zijn handen en voeten en loopt er ook bloed over zijn hele lichaam. Heel anders dan hoe je Jezus in Europa ziet weergegeven.

Na de Kathedraal zijn we weer naar de halte gelopen en daar bleek dat we de bus weer net gemist hadden en ongeveer 20 minuten moesten wachten. Aangezien onze voetjes inmiddels wel moe waren en we om 5 uur met Mariana bij het Auditoria hadden afgesproken, zijn we blijven wachten bij de halte. Doordat het al 4 uur was hadden we nog maar een uur en konden we nergens meer uitstappen. De rest van de route hebben we dus vanuit de bus bekeken.

Mariana heeft ons rond 5 uur opgehaald en we zijn toen naar huis gereden voor een klein middagdutje, we waren best wel moe allemaal door het feestje van gisteren. Na een heerlijk dutje hebben we ons klaargemaakt voor Condesa. Condesa is een wijk in Mexico City met allemaal barretjes, kroegjes en restaurants. Een soort uitgaansgebied. Hier hadden we met vrienden van Mariana en Katia afgesproken om gezellig in een kroegje wat te gaan drinken. We hebben gezellig gekletst, wat gedronken en een potje pool gespeeld. Erg leuk om steeds meer mensen uit Mexico te leren kennen en het was een geslaagde en gezellig avond met een stukje pizza als afsluiting rond een uur of 3 ´s nachts!