De eerste avond en dag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu De eerste avond en dag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Marc en Gaby - WaarBenJij.nu

De eerste avond en dag

Door: Marc en Gaby

Blijf op de hoogte en volg Marc en Gaby

08 September 2015 | Mexico, Mexico-stad

Na het opfrissen nam Mariana ons mee uiteten. Haar vriend, Alejandro kwam ons ophalen. Met zijn vieren gingen we naar een plek waar ze echte Mexicaanse taco's hadden. Katia zou ons ontmoeten in het restaurant. Ze zat alleen nogal vast in het verkeer dus kwam aan toen wij ons diner al op hadden. We hebben elkaar helaas niet langer dan een half uur gezien, maar dat halen we komende week nog ruimschoots in :)

Alejandro en Mariana kozen voor ons het eten uit aangezien wij weinig van de kaart snapten en ook niet precies wisten wat wel en niet lekker is. We kregen eerst een taco met varkensvlees, daarna een met rund en veel kaas en als laatste hebben we nog een quesadila geproefd. Marc zijn favoriet was die met varken en Gaby vond de rund met kaas het allerlekkerst.

Na het diner zijn we naar huis gegaan want wij waren enorm moe. Inmiddels waren we namelijk alweer 23 uur wakker aangezien we beide in het vliegtuig niet meer dan 1.5 uur geslapen hebben. Thuis zijn we dan ook eigenlijk direct naar bed gegaan. We zijn precies 24 uur wakker geweest toen we onze hoofdjes op het kussen legden en vertrokken naar dromenland.

De volgende ochtend was het programma leeg zodat wij uit konden slapen. Helaas waren we door de jetlag eigenlijk vanaf 7 uur wakker en hebben toen alleen nog af en toe gedutteld tot ongeveer half 11. Toen waren we wel echt wakker. Dat we om 7 uur wakker waren kwam misschien ook wel een beetje door Luca (de hond) die zo nu en dan op de deur stond te krabbelen omdat hij naar binnen wilde. Om half 11 mocht hij naar binnen en heeft hij al onze koffers afgesnuffeld, zo schattig!

Er was niemand thuis behalve de schoonmaakster. Dus we hebben zelf een zoektocht gemaakt naar eten. Brood en beleg hadden we snel gevonden alleen de borden waren een uitdaging. Met behulp van de schoonmaakster en handen en voeten uitleg hebben we ze kunnen vinden. De rest van de ochtend en begin van de middag samen lekker gerelaxed.

Rond een uur of 3 kwam de moeder van Mariana thuis en heeft ze voor ons garnalen met rijst gekookt. De garnalen waren heel lekker, de rijst was stiekem een beetje droog maar we hebben het netjes opgegeten. Toen nam zij ons mee naar het Azteca stadion (een van de grootste stadions ter wereld). In en door het stadion kregen wij een rondleiding waarbij we meegenomen werden naar onder andere de kleedkamers, de media kamer, het veld op en de stoelen van de spelers in de dugout. Erg indrukwekkend om te zien hoe groot het stadion is.

Na ons bezoek aan het stadion hebben we met de auto over de campus van de universiteit gereden. Die is hier in Mexico City heel groot! Maar omdat het regende en we geen jassen mee hadden en korte broeken aan hebben, zijn we alleen met de auto rondgereden. De moeder van Mariana heeft ons vanalles verteld over de gebouwen die we zagen onderweg.

Op de terug weg naar huis nog besloten om even langs een winkelcentrum te gaan en daar even doorheen te lopen. Wonder boven wonder hebben we beide niets gekocht. Na een uurtje zijn we richting huis gegaan en toen was Mariana ook weer bijna thuis uit werk. Met zijn allen hebben we nog een paar quesadila's gegeten, dat zijn een soort tortilla's met gesmolten kaas ertussen. En toen was het bedje tijd. Het is nu half 11 en tijd om te slapen, want een beetje last van de jet lag hebben we stiekem nog wel.

• 09 September 2015 - 19:18

Erik:

Ola! Veel plezier in mexico. Vanuit het zonnige zuiden lezen we mee.

• 10 September 2015 - 10:16

Madelinde De Groot:

Haha leuk. Klinkt alsof ze in een heel groot huis wonen met schoonmaakster :P
    Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan doen.
    En wat knap! Niks gekocht, haha. Ik kan dat niet hoor :P